MagSoft grote winnaar op derde editie verkiezing DCM Awards

Nieuws
DCM2015_groot

Capturing specialist MagSoft slaat dubbelslag: winnaar in Capturing & Intelligent Recognition en overall ROI-prijs

Tijdens het Awards Dinner in Hotel & Congrescentrum Zuiderduin op 12 februari is document processing specialist MagSoft als grote winnaar uit de bus gekomen. Met de toepassing bij het landelijk onderzoek darmkanker haalde MagSoft de eerste prijs in de categorie Capturing & Intelligent Recognition.

Bovendien haalde de specialist de eerste prijs op voor beste ROI onder alle eerdere deelnemers van de DCM Awards over de periode 2011 – 2015.

Het was een heftige concurrentiestrijd juist in de categorie met capturing als centraal thema. MagSoft had de implementatie voor het landelijk ondezoek darmkanker genomineerd met de applicatie voor de verwerking van handgeschreven vragenformulieren van het inmiddels landelijk bekende darmkankeronderzoek onder 55-plussers, waarvoor jaarlijks zo’n 2 miljoen mensen worden uitgenodigd.

‘Een toepassing over hoe je moderne herkenningstechnologie een maatschappelijk onderzoek optimaal kunt laten ondersteunen. Een snelle verwerking van deze handgeschreven vragenformulieren van de onderzochte deelnemers aan het onderzoek is cruciaal. Daaraan hangt direct het diagnosticeren van een mogelijke aanwezigheid van darmkanker. Samen met MagSoft en partner Topicus is RIVM erin geslaagd aan die wens voor snelheid en accuratesse te voldoen en de volgende onderzoeken staan al in de startblokken’, aldus juryvoorzitter John de Waard van TAPAS, Tekstschrijven als Passie.

Winnaars DCM Awards 2015

Stemmen en jury

Voor de toekenning van de DCM Awards heeft de organisatie de beschrijvingen online gezet op documentwereld.nl en konden de lezers/bezoekers van de site hun stem uitbrengen gedurende twee weken. Sander de Wolf, uitgever van DocumentWereld: “In die relatief korte tijd zijn bijna 2000 stemmen uitgebracht. De verhalen blijven natuurlijk nog online staan, dus wie het heeft gemist kan alsnog de praktijkcases lezen en daar vernemen hoe je optimaal gebruikmaakt van de technologie waar John de Waard aan refereerde.”

Niet alleen de bezoekers van de site konden hun oordeel vellen, ook een achtkoppige jury beoordeelde alle verhalen op basis van een tiental criteria als ROI, innovatie, kwaliteit, complexiteit, reproduceerbaarheid enz. Daaruit kwam een puntenaantal naar voren dat werd aangevuld met de stemmen van de lezers vermenigvuldigd met een kiesfactor. Het totaal aantal punten bepaalde uiteindelijk de winnaars in de verschillende categorieën.

Overall ROI ook voor MagSoft

Dit jaar kende de jury voor het eerst twee overall prijzen toe over een bepaalde periode waarin de DCM Awards zijn toegekend: de overall ROI prijs ging naar MagSoft voor de toepassing die ze in 2012 hadden gerealiseerd bij verzekeraar a.s.r. (a.s.r., Ardanta, De Amersfoortse, Europeesche Verzekeringen en Ditzo).

Daarmee werd de capturing specialist met twee onderscheidingen de grote winnaar van de avond.

DCM Award 2015 voor a.s.r. voor de beste ROI over 5 jaar!
DCM Award 2015 voor a.s.r. voor de beste ROI over 5 jaar!

Over de drie edities van de DCM Awards heen heeft volgens de jury de toepassing bij verzekeraar a.s.r. het meest rendement opgeleverd. Dat pleit voor a.s.r., niet alleen omdat ze de juiste keuze hebben gemaakt, maar ook hun nek durfden uit te steken voor een investering die zichzelf in korte tijd heeft terugverdiend, aldus de jury. Voor MagSoft werd het daarmee een memorabele avond, met twee eerste prijzen…

Het klanverhaal zelf kunt u nalezen op:

Plaats een reactie